dumhuvuden?

Jag ska bli bättre på att dela min ilska....


Hörde på radion idag att staten ska sälja några Jas 39 Gripen till Thailand. minns inte hur många, men det var väl ett gäng antar jag. Och det är ju bra om vi kan kränga iväg några av  de nån jävla gång.
Men inte då,, nu är det ett gäng höns som kommit på att Thailand är en militär diktatur och kommer använda de i krigsföring'.

No shit Sherlock? 

Ja vad fan trodde de, svamp plockning?


Satt och irriterade mig på det här  varnda gång nyheterna kom på radion, Och när man är som surast så är det väl ett inslag om arbetslösheten för unga. Och de har tagit som exempel en invandrar kille på 19 år som hoppade av gymnasiet i ettan efter ett par månader.

" Ahhh det är liksom fett omöjligt att få ett jobb liksom, jag har sökt liksom massor jobb va , men det är liksom ingen som vill ha mig"

Nej du,, jag tror inte du kommer få ett jobb i hela ditt liv om du inte lär dig prata svenska som folk i allmänhet gör, Och  kanske, jag säger kanske, du skulle kanske prestera mer i livet än 2 månader på gymnasium.

Jag tycker inte att du har  varken rätt att klaga eller rätt till social ekonomisk hjälp.

Det gnälls så in i helvete mycket av alla på allt, men väldigt få av oss har egentligen rätt att klaga alls.
För  få gör verkligen något åt sin sak, förutom att gnälla.

Det är ett gnälligt litet skit samhälle som mest av allt borde ha en riktig örfil och  utegångsförbud.
Och kunde jag köra på er lite lätt med bilen så skulle jag nog göra det. Kan ni inte ha en stor skylt där det står "dumhuvud" på så ser jag er.






Kommentarer
Postat av: Ronna

Håller med till fullo, en massa jävla gnäll men ingen vill prestera för att det ska bli bättre, skicka dom till sibirien så har dom nått att lipa för.

2007-10-17 @ 19:25:47
Postat av: Sarakechi

Haha..
Än en gång fick du till de :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback