Trängselskatt

jaha, nu damp det ner ett brev i lådan om att man ska betala trängselskatt om man åker bil i stockholm.
Inte på alla vägar dock. Systemet är så inihelvete finurligt att man själv ska betala avgiften inom fem dagar. Gör man det inte så får man 500:- i böter. Alla bilar som färdas på dessa gator kommer registrerings skylten att fotograferas.

Själva ide´n är ju inte bara idiotisk, den är fan helt värdelös åxå. Lagen om PUL måste ju fan gå in där och stoppa det. Ingen ska fan registrera mig vart jag åker, Stockholm har över en natt förvandlats till en nazistat.

Heil Stockholm.

Jag ska införa samma avgift här i byn. För på sommaren kommer stockholmarna och trängs med bilar och båtar. Och det kommer inte bli billigt för dom. Men jag kommer inte kalla det för trängselskatt. Det kommer heta "förbannadejävlaidioter skatt". Näe vi ska vara tacksamma över att staten inte planterar in GPS sändare i skor när de ändå är igång.

Hela det här jävla året kan man stryka ur historien. Folk blir bara dummare och dummare.
Snart tar jag mitt pick och pack och flyttar till ett riktigt nedtryckande diktator land. För där vet man i alla falll från början att man inte har något alls att säga till om, och om man mot förmodan skulle säga nåt så blir man i alla fall skjuten på fläck, så man slipper skiten sen.

Dra åt helvete sverige, vi är värdelösa

Kommentarer
Postat av: linda

håller fullständigt me dig på detta...visst e de sjukt!!1 Jag trodde det var ett försenat april-skämt!

2005-11-20 @ 21:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback