nu är det bevisat...

Det var ju själva fan vad vissa är dumma i huvudet. Idag på jobbet så skulle jag borra ett hål i backen. En dagvattenbrunn på en kaj. Nån idiot  som skulle asfaltera klarade inte av att göra det ordentligt utan passade på att göra lite fel så att det skulle samlas ihop vatten som skulle räcka till en mindre sjö. Så efter många timmars funderande så kom de på att man kunde borra ett hål i backen på den lägsta punkten och låta regnvattnet rinna ut direkt i havet under kajen. Ja tanken var ju god. Men för att hitta den lägsta punkten så måste man gå i vattnet och då blir man blöt. Så redan där sket det sig för de. Man väljer istället att markera en punkt som man inte blir blöt på. Själva borrdjupet skulle vara 70 cm, när jag borrat 1.2 meter utan att komma i kontakt med någon jävla betongkaj,,, så kan man säga att jag öppnade en XXL burk med ARG. Tar fram tumstocken och mäter kajen och kommer fram till att kajen slutade tre meter från hålet jag borrade.

Hur jävla svårt ska det vara att tänka till innan man beställer ett borrhål?

När jag "vänligt" men bestämt meddelar beställaren på jobbet att det inte går att borra där så säger han:
"Ja meeeeeeeeeeeen,, gubbarna blir ju blöta om fötterna, kan du inte borra lite djupare? Vi måste lösa det här"

-Köp gummistövlar, problemet löst.

Kommentarer
Postat av: Kimmi

Man kan ju undra hur de har fått jobb ö.h.t.
Jag hade slängt dem i sjön haha...med varsin spade..så kunde de grävt själva!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback