arbete,, härliga arbete

morgonen börjar med att det läcker, näe inte läcker. Det PISSAR hydraul olja ur två slangar på grävmaskinen.
Det tar runt två timmar att byta ut skiten. Under tiden så är det kolsvart ute och det spöregnar.
Väl nere på arbetsplatsen så har moder natur passat på att skoja till det hela med stormvindar.
Givetvis blåser det så jävligt att allt damm som finns i hela universum blåser rakt på vindrutan och en underbar gegga som inte vindrutetorkarna rår på samlas, så man inte ser ett jävla dugg. Så ut igen och försöka ta bort skiten och stressa iväg till macken och handla spolarvätska. Köper två dunkar och känner mig asnöjd med mig själv. Väl tillbaka så inser jag att bränslet snart är slut så jag får åka tillbaka och tanka. När jag efter 3 timmars svärande äntligen kan börja arbeta så tar det inte mer än fem minuter innan spettet på hydraul hammaren går av på mitten. Två timmar svärandes i spöregn senare så har jag lyckats att bångla ut den lilla biten som passligt nog kilat sig fast inuti hammaren. Inser att fem timmar av dagen har gått och jag har inte hunnit med ett jävla skit. Så för att kompensera tidsförlusten så gör jag en fuling och struntar i den sortering av tegel massor som är obligatorisk. Resultatet är en  30 ton tegelhög som på ett snyggt sätt ska smygas undan.

 Det är vid sådana här dagar som man inser att man skulle vara sjukpensionär. Tankarna lutar åt att skrika om mina äggstockar på vårdcentralen, eventuellt gå bärsärkargång där när de säger att jag inte har några, åberopa sinnessjukdom och få vara hemma resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback