söndag igen?

Fan vad veckorna går fort, tycker det är söndag för ofta. Jag sitter hemma och summerar helgen och inser i vanlig ordning att jag inte ens gjort hälften av de saker jag tänkt att göra.
Skummade igenom Aftonbladet på nätet nyss, och ser till min stora förvåning att hälften av läsarna har någon gång betalat svart för tjänster....No shit  Sherlock?

Vem har inte gjort det, det har alla. Svarta tjänster är ju inte bara när snickaren kommer eller städhjälp. Det är alla andra skitsaker. Man pyntar grannes unge en hundring för att byta däck på bilen, en hundring för att han klipper gräset. Och visst är det ändå så att han inte tar upp det som inkomst av hobby i deklarationen...

Jag vågar påstå att alla har någon gång betalat svart för en tjänst. Jag ser inget större fel i det. Och jag ser inte problemet med att förtroendevalda i regeringen gör det heller. Det gör bara att de är som folk. Folk gör fel.

Ja det är väl ungefär vad som hänt i landet idag enligt Aftonbladet. Så vi kan lugnt  lägga oss i sofforna igen och vara bakfulla resten av dagen.  Och ha lite ångest för att en ny och kall arbetsvecka hägrar....



Kommentarer
Postat av: Ronna

Nää, svart jobb, det gör man väl inte :=)
kanske är svårare att gräva svart om man är anstäld?
Kall arbetsvecka, visst men inte så ångestfylld.
Skumt att inte den glada har varit inne ännu å lipat.
Ha en jävla goo söndag på dig Elak©

2007-11-04 @ 19:48:26
Postat av: Linda leksand

Kan ju inte säga annat än att jag bara älskar dig å din blogg=) Fortsätt så här du godingen. Massa kramar från Leksand

2007-11-05 @ 00:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback