oj oj

Jag ska nu förtälja historien om killen som det inte kan gå bra för.

Fick sluta tidigare på jobbet idag,, skönt som fan.
Kom hem, diskade o lagade lite mat och tyckte nog att livet inte var så illa ändå.
Solen sken och jag kom på att jag skulle åka ner på stan och handla lite kläder och gå på bolaget.
Kommer ner till bilen,,, ja min fina BMW som jag hade inbrott i för 2 veckor sen.
Ser till min stora glädje att det är dags att köpa nya framdäck,, för de står på fälgen.
Eftersom jag inte ens orkar att få ett utbrott på saker längre så sätter jag mig i bilen och åker på fälgarna till närmsta däck nasare och får nya däck.
Givetvis får jag en lektion i hur jävla dum jag är som kört på fälgarna. Men han var glad för jag fick ju köpa två nya.
jaja sånt händer även den bästa tänker jag,betalar och ser glad ut och åker vidare mot stan.
Handlar lite kläder och går på bolaget. Förnekar för mig själv att den lilla incidenten med bilen ägt rum.
Kommer på at tjag ska ringa en kille och se om vi ska bli fulla ikväll. Men då hittar jag inte min telefon i fickan.
Jaja tänker jag, då ligger den i bilen och traskar iväg för att hämta den.
Icke då....
ahhh tänker jag... då ligger den hos däck nasaren...
Icke då...
Ahh tänker jag Det springer omkring en idiot med min nya telefon och ser glad ut.
Mycket riktigt, ringer efter den en gång , inget svar, ett andra försök då är den avstängd.

Jaja tänkte jag, vad är en telefon om inget annat än materialistiskt skit, jag har ju en till.
Dessutom har jag ju tvilling kort så jag har ju kvar samma nummer. ingen större skada skedd.

Kommer hem ringer och spärrar telefon och SIM kort.
Skönt nu kan ingen irnga på den i alla fall.
Om inte... .jo de spärrade fel kort.
Ringde kundtjänst och de skulle fixa det.
Efter 30 minuter så funkar inte kortet ännu. ringer tillbaka och de säger att de spärrat båda korten och skickat nya som jag får på måndag... tidigast.
Då öppnar jag stora ordboken för vuxna.
De gör ett försök och kringår alla regler de har och lyckas få igång simkortet igen,, men ja,,, till den stulna telefonen.
Ringer igen och de lyckas återigen spärra båda.
Då frågar tjejen på kundservice om jag inte har en annan telefon med ett annat kort som de kan vidarekoppla mina samtal till.
Nej svarar jag surt.
Får till svar att jag har 30 minuter på mig innan OnOff stänger så jag kan köpa en kontantkorts telefon.

Så vad jag ska göra för att de klantat sig är att gå och köpa en telefon för några tusen som jag inte får ersättning för av de. som de sen ska vidarekoppla alla mina samtal till, som jag dessutom får betala mellanskillnaden i taxa beroende på vem som ringer.

Frågan är nu.. vågar jag gå utanför dörren mer idag?
eller rättare sagt... har jag råd.

Det kostar att ligga på topp....

OCh just det.... Telenor... inte det bästa alternativet som finns om man säger så.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback