Folklögner

Näe du vet att jag hittade så mycket svamp så vi fick åka och tömma bilen 3 gånger, såg först inte skogen för all svamp.
Fick skyffla en gång bland all svamp för att kunna gå....

Jo precis, tänk att alla hittar så jvla mycket svamp. Man ser den aldrig i en matlåda eller känner lukten när grannen steker den.
Men fan va svamp alla plockar. Själv kan jag ju säga att det närmsta svamp man hittar är eventuell fotsvamp.
Kan gå omkring i skogen i dagar utan att hitta annat än maskäten flugsvamp, tamigfan till och med blåbären är borta. Är det så att det precis den dagen jag är ute så har 10 000 polacker vart och skövlat?
Eller är det helt enkelt så att alla ljuger. De köper konserverad svamp på Ica, precis som jag. Gotcha!

Svamp och alla andra av naturens lögner är inget annat än import varor på burk.

Det enda som lever och frodas i skogen är fästingar och mygg. Den som säger annat ljuger

Kommentarer
Postat av: IHP

Vill du komma hit och känna doften när jag steker mina kantareller??? Du vet att folk plockar så mycket kantareller så de kastar dem efter folk, man behöver inte ens plocka den själv.

2005-09-18 @ 20:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback