Nytt år och nya bekymmer antar jag

Så var det ett nytt år, spännande äventyr väntar bakom hörnet..... eller så gör det inte det. förmodligen inte.
Lyssnade på P3 i veckan. De hade ett repotage om HBT personer, mm visst det nya moderna ordet. Homo Bi och Trans för dig som inte visste det. Jag har verkligen inte ett dugg emot de som väljer att ha sex med samma kön.
Men en sak slog mig när jag lyssnade på programmet. Det är riktigt riktigt viktigt att berätta med vem man har sex med om man inte är heterosexuell..... varför? Det startas klubbar och föreningar hit om vartannat. Vissa outar sig på jobbet, i skolan osv osv.

"Hej jag heter X och jag är homosexuell. Det här är min första dag på jobbet och det ska bli spännande."

Vad fan svarar man på det?

"hej jag heter X och jag är heterosexuell och idag hade jag pannkakor i matlådan"

Varför är det så viktigt att förklara vart man stoppar in ballen? Eller vem man slickar upp i brygga på kvällen?

Ska jag berätta vad jag går igång på i sängen när jag presenterar mig på jobbet så blir jag väl stämd för sexuella trackaserier. Skulle jag kanske gått upp på kontoret till hon som jobbar där och säga att jag gillar att bli avsugen av kvinnor och vart finns det tidsedlar?

Jag förstår inte....

Kommentarer
Postat av: Ronna

:)

2008-01-11 @ 22:02:02
Postat av: gladast av alla

Du förstår inte ett jävla dugg!! Men det visste jag ju redan.

2008-01-13 @ 22:40:18
Postat av: Petra

Haha varför ens försöka? jag har nog med att förstå mig på mig själv :P

2008-01-16 @ 15:07:19
Postat av: Anna

Intressant.. har inte tänkt på det, men du har ju alldeles rätt juh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback